Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

Προτάσεις διδασκαλίας

Οι επιμορφούμενοι φιλόλογοι του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης έκαναν αξιόλογες εργασίες. Από αυτές εμπνεύστηκαν και πραγματοποίησαν τις μικροδιδασκαλίες τους. Οι εργασίες είχαν ποικίλο περιεχόμενο, απλώθηκαν σε όλα τα φιλολογικά γνωστικά αντικείμενα, είχαν διαθεματικές προεκτάσεις και αξιοποίησαν την Τέχνη, την αισθητική εμπειρία, την Τοπική Ιστορία και τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση. Ακολουθήθηκαν, παράλληλα, οι αρχές της ομαδικής διδασκαλίας και αξιολογήθηκαν τα αποτελέσματα της εφαρμογής της.

Τα θέματα των εργασιών ήταν:

Αλεξίου Γεωργία, Προσέγγιση του ποιήματος του Οδυσσέα Ελύτη "Στα χτήματα βαδίσαμε όλη μέρα".

Βαζούρα Ζωή Ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος (διδασκαλία στη Γ΄Λυκείου)

Γκαζντόγκα Νικολέττα«Ανάπτυξη της κριτικής ιστορικής σκέψης και της βιωματικής μάθησης των  μαθητών με την επεξεργασία ιστορικών πληροφοριών από συνδυασμό κειμενικών και οπτικών-εικαστικών πηγών» (Γαλλική Επανάσταση στη Γ΄Γυμνασίου)

Γρηγοριάδου ΑναστασίαΈνα απόσπασμα από τα «Ψάθινα καπέλα» της Μ.Λυμπεράκη και οι μεταμορφώσεις του.

Γυλού ΜελαχροινήΟ Πρόλογος της Ελένης του Ευριπίδη ιδωμένος από διαφορετικές πλευρές.

Διώγος Κωνσταντίνος, «Θεσσαλονίκη 1870 – 1917». Μεταμορφώσεις μια πόλης. Δημιουργία ενός  ηλεκτρονικού περιηγητικού οδηγού, με ιστορικό περιεχόμενο

Ζαρκογιάννη Ευανθία, Η Ελλάδα στον κόσμο: διαθεματικό εκπαιδευτικό σενάριο για το Γυμνάσιο

Ιωάννου Ιωάννα, Παραλογές: Πώς αποτυπώνονται μέσα από την κατηγορία αυτή των δημοτικών τραγουδιών τα βάσανα και οι πίκρες που μπορεί να βιώσει μια οικογένεια από την απότομη μεταβολή της τύχης .

Καραγιάννη Δήμητρα, Μια διαχρονική   προσέγγιση του θέματος της γυναίκας  με διαθεματικές δραστηριότητες ( Τέχνη, Ιστορία, Γεωγραφία,  Διαπολιτισμική Αγωγή).

Καρύδα Πασχαλιά, Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα.

Κιόση Ολυμπία, Ταξίδι στα χρόνια του Ιουστινιανού

Κωνστανταρόπουλος ΚωνσταντίνοςΑνάπτυξη της ιστορικής γνώσης και καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών με την επεξεργασία ιστορικών πληροφοριών, πηγών διαφόρων μορφών σε συνδυασμό με την χρήση των ΤΠΕ

Λεονάρδου Αντωνία, «Περί των σεφερικών ασπαλάθων»: μια πολυπρισματική προσέγγιση του ομώνυμου ποιήματος

Μανδραλή Μαρία, Μελέτη και παρουσίαση   της θέσης του άντρα και της γυναίκας μέσα από δυο λογοτεχνικά κείμενα  (παραλογή «Του νεκρού αδελφού» και αποσπάσματα από το έργο του Θεοτόκη «Η τιμή και το χρήμα»)

Μάττα Σωτηρία, Β. Κορνάρος "Ερωτόκριτος" - Η Αναγέννηση στην Κρήτη

Μουτσιάκη ΓεωργίαΗ  Αμερικάνικη Επανάσταση μέσα από το μάθημα της Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου

Μπατσούλας Θωμάς,, Η Αθηναϊκή Εκπαίδευση

Μπιτσάνη Αναστασία, Ανελευθερία σκέψης και δράσης στο χώρο του σχολείου σε ανελεύθερα καθεστώτα:  Αναπαραστάσεις σε θεατρικά κείμενα (με βάση τον "Σπιούνο" του Μπ. Μπρέχτ)

Τσακνάκη ΣοφίαΣυστήματα συγγένειας των βαλκανικών λαών: Το τραγούδι του νεκρού αδελφού.
Χατζηδάκης ΠέτροςΤα χαρακτηριστικά του Συμβολισμού μέσα από έργα Ελλήνων ποιητών της γενιάς του ’20








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου