Εκπαιδευτικός: Γρηγοριάδου Αναστασία
Γνωστικό Αντικείμενο: Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου
Ένα απόσπασμα από τα «Ψάθινα καπέλα» της Μ.Λυμπεράκη και οι μεταμορφώσεις του.
Θέμα μικροδιδασκαλίας: Προετοιμασία μιας ταινίας μικρού μήκους με βάση «Τα ψάθινα καπέλα».
Εκπαιδευτικοί στόχοι της μικροδιδασκαλίας
Γενικότεροι:
Γνωστικοί:
- Να γνωρίσουν οι μαθητές ένα σημαντικό έργο της Ν.Ε. Λογοτεχνίας και, με βάση αυτό, να μυηθούν στην τέχνη του κινηματογράφου.
Δεξιοτήτων:
- Να καλλιεργήσουν, ξεκινώντας από την επεξεργασία λογοτεχνικού κειμένου και τον κλασικό γραμματισμό, τη φαντασία και τον κινηματογραφικό γραμματισμό.
Στάσεων :
- Να συνειδητοποιήσουν ότι και η γνώση και, σε κάποιες μορφές τέχνης, η δημιουργία είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και να ασκηθούν στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο.
Ειδικότεροι:
- Να ανιχνεύσουν βασικούς αφηγηματικούς τρόπους στο κείμενο (αφήγηση, περιγραφή, διάλογο), καθώς και τις βασικές αφηγηματικές έννοιες του τόπου και του χρόνου και να προβληματιστούν για τη μεταγραφή τους στην κινηματογραφική γλώσσα.
- Να σκιαγραφήσουν την κεντρική ηρωίδα και μέσω αυτής τα χαρακτηριστικά της εφηβείας.
- Να εντοπίσουν τη δραματική ένταση στο κείμενο και να προσπαθήσουν να την αποδώσουν με θεατρικές τεχνικές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν:
Αφόρμηση (σύνδεση με προηγούμενα) – χωρισμός σε ομάδες 1΄, Εκπόνηση των εργασιών από τις ομάδες με βάση τα φύλλα εργασίας 4΄, Ανακοίνωση αποτελεσμάτων των ομάδων 7΄, Συμπεράσματα 3΄
Εκπαιδευτικά μέσα: Σχολικό εγχειρίδιο, Φύλλα εργασίας
Συγκροτούνται 4 ομάδες και επιτελούν συγκεκριμένους ρόλους:
- Οι αφηγηματολόγοι διερευνούν τους αφηγηματικούς τρόπους του λογοτεχνικού κειμένου (αφήγηση, περιγραφή, διάλογος) και τις δυνατότητες μετάπλασής τους στην κινηματογραφική γλώσσα.
- Οι σκηνογράφοι εντοπίζουν στο κείμενο στοιχεία για το χώρο και το χρόνο (σε ποια δεκαετία αλλά και σε ποια εποχή του έτους εκτυλίσσεται η δράση) και με βάση αυτά περιγράφουν τα σκηνικά και το φωτισμό.
- Οι ψυχολόγοι διερευνούν τα βασικά χαρακτηρολογικά στοιχεία αλλά και τη συναισθηματική κατάσταση του κεντρικού προσώπου, της Κατερίνας και τη σχέση της με τα άλλα πρόσωπα στο απόσπασμα (κυρίως τη μητέρα).
- Οι ηθοποιοί αναζητούν στο κείμενο ένα σημείο με μεγάλη δραματική πυκνότητα και συναισθηματική φόρτιση και ετοιμάζουν μια μικρή σκηνή πάνω στο σχήμα: «πάγωμα –ξεπάγωμα/ δράση/ λόγος –πάγωμα».
Λήξη της διδασκαλίας: Συμπεράσματα του διδάσκοντος και χειροκρότημα όλων για όλους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου